Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Ανάφης «Μανώλης Γλέζος»

Αθλητισμός

Το σχολείο ανέκαθεν υποστηρίζει και ενθαρρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε αθλητικά δρώμενα. Στις εγκαταστάσεις του συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων, γήπεδο ποδοσφαίρου τύπου 5×5, γήπεδο μπάσκετ (το οποίο υποστηρίζει και αγώνες βόλεϊ), χώρος για επιτραπέζια αντισφαίριση (πινγκ-πονγκ), αίθουσα σκάκι.

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Τα βιβλία αποτελούν βασικό εργαλείο στη μάθηση και στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή. Η βιβλιοθήκη είναι χώρος πνευματικής εργασίας. Δεν θα μπορούσε λοιπόν, να λείπει ένας ειδικός χώρος όπου ο καθένας θα μπορούσε να δανειστεί κάποιο βιβλίο και να το μελετήσει είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι του. Η δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου ξεχωρίζει για την σπάνια συλλογή της τόσο σε λογοτεχνικό υλικό όσο και σε εκπαιδευτικό. Οι μαθητές αλλά και οι επισκέπτες του σχολείου έχουν τη δυνατότητα να δανειστούνε πάνω από χίλιους τίτλους βιβλίων και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Το βιβλίο είναι απαραίτητο συμπλήρωμα αγωγής και εκπαίδευσης που παρέχει τόσο το σχολείο όσο και η οικογένεια και συμβάλλει στη διαμόρφωση συνείδησης και κριτικής σκέψης, στοιχεία απαραίτητα για την πρόοδο και την ανάπτυξη. Πιστεύοντας στη σημασία της συνεργασίας του σχολείου με την οικογένεια σε ότι αφορά την ανάπτυξη φιλικής συμπεριφοράς των παιδιών απέναντι στο βιβλίο, δημιουργήσαμε τη δανειστική μας βιβλιοθήκη.

Στόχοι

  • Ν’ αγαπήσουν τα παιδιά το βιβλίο και να αντιληφθούν ότι είναι αναντικατάστατη πηγή ευχαρίστησης και γνώσης.
  • Να καλυφθούν ποικίλες αναπτυξιακές ανάγκες όπως:
    – Γλωσσική Καλλιέργεια
    – Ανάπτυξη Φαντασίας
    – Συναισθηματική Ισορροπία
    – Απόκτηση γνώσεων για το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
    – Αισθητική και πολιτισμική ευαισθητοποίηση.
  • Να μυηθούν τα παιδιά στις αρχές που διέπουν την λειτουργία μιας βιβλιοθήκης και στο σύστημα δανεισμού βιβλίων, με την συμπλήρωση της καρτέλας του βιβλίου, την τήρηση των χρονικών ορίων δανεισμού και την διατήρηση της καλής κατάστασης των βιβλίων που δανείζονται.
  • Να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς πηγές πληροφόρησης και κατάλληλα μέσα για το σχεδιασμό νέων μεθοδολογιών στις διαδικασίες μάθησης.

Ωράριο

Η σχολική μας βιβλιοθήκη λειτουργεί καθημερινά (ώρες 09:00 – 14:00) και οποιαδήποτε άλλη ώρα, μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς.

Κανόνες λειτουργίας

  • Πριν μπούμε στη βιβλιοθήκη, τελειώνουμε οτιδήποτε φαγώσιμο. Δεν επιτρέπεται να τρώμε μέσα στο χώρο της βιβλιοθήκης.
  • Η είσοδός μας μέσα στη βιβλιοθήκη γίνεται με ήρεμο τρόπο. Όση ώρα βρισκόμαστε μέσα στο χώρο, κάνουμε ησυχία.
  • Η πρόσβαση στη συλλογή της βιβλιοθήκης είναι ελεύθερη. Μπορούμε ν’ αναζητήσουμε το υλικό που μας ενδιαφέρει στα ράφια της βιβλιοθήκης.
  • Αν ψάχνουμε ένα συγκεκριμένο τίτλο και δεν τον βρίσκουμε, ζητάμε τη βοήθεια της υπεύθυνης εκπαιδευτικού.
  • Ο δανεισμός γίνεται με σειρά προτεραιότητας και ο καθένας δανείζεται μόνο για τον εαυτό του. Μπορούμε να δανειστούμε μέχρι δύο (2) βιβλία κάθε φορά και οφείλουμε να τα επιστρέψουμε εντός 15 ημερών.
  • Είμαστε υπεύθυνοι για τα βιβλία που χρησιμοποιούμε ή που έχουμε δανειστεί. Υπογραμμίσεις ή σημειώσεις στα βιβλία αυτά δεν επιτρέπονται.
  • Αν χάσουμε ή καταστρέψουμε κάποιο βιβλίο, είμαστε υποχρεωμένοι να το αντικαταστήσουμε.
  • Δεν ανατοποθετούμε μόνοι μας τα βιβλία στα ράφια, αλλά τα αφήνουμε με τάξη στην άκρη του τραπεζιού ή σε χώρο που υποδεικνύεται από την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης.
  • Τα επιτραπέζια παιχνίδια που χρησιμοποιούμε, προσέχουμε να μην τα καταστρέφουμε και στο τέλος τα βάζουμε πάλι όμορφα στα κουτιά τους προσέχοντας να μη χαθεί κάποιο από τα περιεχόμενά τους.
  • Αν δεν παραδώσαμε το βιβλίο με τη λήξη της προθεσμίας, δεν έχουμε δικαίωμα άλλου δανεισμού. Το υλικό πρέπει να παραδίδεται αυτοπροσώπως στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό.
  • Πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε επιστρέψει (ή σε περίπτωση απώλειας να έχουμε αντικαταστήσει) το υλικό που δανειστήκαμε μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς.

Περιβαλλοντική εκπαίδευση

Στόχοι και Προοπτικές
Οι γενικότεροι παιδαγωγικοί στόχοι, μέσα από τις περιβαλλοντικές δραστηριότητες στο ύπαιθρο, αποσκοπούν όπως τα παιδιά:

  • οικοδομήσουν γνώσεις,
  • εξοικειωθούν με τη συλλογή των πληροφοριών,
  • αναπτύξουν δεξιότητες και ασκηθούν στην παρατήρηση,
  • ενισχύσουν τη συλλογικότητα, τον εθελοντισμό και τη συνεργασία,
  • προσαρμοστούν στην λειτουργία και τους κανόνες της ομάδας,
  • διευρύνουν τους ορίζοντές τους μέσα από τη συζήτηση, την
  • επιχειρηματολογία και την επικοινωνία,
  • αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος.
  • δημιουργήσουν στάσεις, συμπεριφορές και προωθήσουν ανάλογα μηνύματα προς την οικογένεια, τους φίλους, την κοινωνία και τους φορείς της.
  • Το σχολείο μας έχει οργανώσει διάφορες περιβαλλοντικές δράσεις όπως δεντροφύτευση, μελέτες και έρευνες για περιβαλλοντικά μονοπάτια σε συνεργασία με άλλους φορείς, καταγραφή ξωκλησιών, ανάδειξη θεραπευτικών ιδιοτήτων των ντόπιων προϊόντων π.χ. μέλι.

Erasmus

Το όραμα για συμμετοχή του σχολείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα ήταν και είναι ανέκαθεν από τους βασικούς στόχους στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς. Το σχολείο συμμετέχοντας στο 6ο Μαθητικό Ευρωπαϊκό Συνέδριο στη Βενετία κατάφερε να αποκομίσει εμπειρίες οι οποίες έχουν στιγματίσει τόσο τους 10 μαθητές που συμμετείχαν όσο και τους 5 εκπαιδευτικούς.

Το 6ο Μαθητικό Ευρωπαϊκό Συνέδριο στη Βενετία με θέμα “Η Ιστορία συναντά τις Τέχνες, τα Γράμματα και την Τεχνολογία: Ο Άνθρωπος και η διαδρομή του από την Αναγέννηση στον σύγχρονο πολιτισμένο κόσμο” διοργανώθηκε από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO μαζί με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού Ιταλία και την Association Europeenne des Enseignants (AEDE) και αφορούσε μαθητές και μαθήτριες της Ελλάδας και της Ιταλίας από τη Γ΄ Γυμνασίου και όλες τις τάξεις του Λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020.
Στόχος του συνεδρίου ήταν η ώσμωση Ελλήνων και Ιταλών μαθητών και μαθητριών, η ενίσχυση, αμοιβαία, της εθνικής αυτοσυνειδησίας και η προσφορά ευκαιρίας δημιουργικής έκφρασης και επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων και διαμόρφωσης δικτύου διαρκούς μαθητικής επικοινωνίας και προβληματισμού.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες με τους δασκάλους τους μελέτησαν και παρουσίασαν θέματα τα οποία αφορούν:

  • την Κοινότητα των Ελλήνων Ορθοδόξων της Βενετίας, την κοινωνική ζωή και την οργάνωσή της,
  • τη Βενετία ως χώρο υποδοχής των Ελλήνων μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης,
  • τους Έλληνες λογίους στην Ιταλία,
  • τον βενετικό μύθο και την Ιστορία μέσα από το έργο «Εμποροι των εθνών»,
  • τη συμβολή της Αναγέννησης στην ανάπτυξη του κρητικού θεάτρου,
  • τη Φλαγγίνειο Σχολή της Βενετίας και τον Θωμά Φλαγγίνη,
  • τις τέχνες και τα γράμματα στη βενετοκρατούμενη Κρήτη,
  • τις επιδράσεις της ιταλικής και ειδικότερα της βενετικής αρχιτεκτονικής στην αρχιτεκτονική των οικιών στα Επτάνησα, αλλά και στη Σύρο και την Τήνο,
  • τη συμβολή της ιταλικής λογοτεχνίας στην ανάπτυξη της Επτανησιακής Σχολής,
  • την επίδραση της Βενετίας στη γλώσσα, στα ήθη και στα έθιμα των Επτανησίων,
  • την ιταλική παρουσία στις μουσικές παραγωγές στα Επτάνησα του 18ου και του 19ου αιώνα,
  • τις Πρεσβείες των Κοινοτήτων προς τη Γαληνοτάτη, ως όψεις των θεσμών κοινωνικής μέριμνας στις βενετοκρατούμενες περιοχές,
  • την κερκυραϊκή μουσική παράδοση,
    τη Βενετία της Αναγέννησης από τον Andrea del Verrocchio στον Θωμά Φλαγγίνη,
  • την κρητική λογοτεχνία και κυρίως τον Ερωτόκριτο και την Ερωφίλη,
  • τα Επτάνησα ως υπερπόντιες κτήσεις της Ενετικής Δημοκρατίας από τα μέσα
  • του 14ου έως τα τέλη του 18ου αιώνα,
  • το «Φιόρο του Λεβάντε» και τις Αρέκιες, Ομιλίες και Καντάδες,
  • το Ηράκλειο των Ενετών,
  • τη Μεθώνη και την Κορώνη,
  • την ενετοκρατούμενη Τήνο,
  • τη βενετσιάνικη Χαλκίδα (Negreponte).

Προγράμματα προηγουμένων ετών

  • Το σχολείο μας έχει συμμετάσχει σε διάφορα προγράμματα που αφορούν τόσο τους μαθητές όσο και το νησί της Ανάφης στο σύνολο του.
  • Μέσω του προγράμματος sea change του ιδρύματος Λασκαρίδη οι μαθητές πραγματοποίησαν διάφορες δράσεις όπως καθαρισμός ακτών, συμμετοχή σε παιχνίδια για την ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον κτλ.
  • Επίσης το σχολείο συμμετείχε και στο Generation Next της Vodafone, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης STEM δεξιοτήτων με ελεύθερη πρόσβαση για όλους στις νέες τεχνολογίες και στην επιστήμη. Tο Generation Next, απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου, με ελεύθερη πρόσβαση για όλους στις νέες τεχνολογίες και στην επιστήμη. Για να μπορούν «οι εξερευνητές του σήμερα» να πειραματίζονται, να συνεργάζονται, να κάνουν κάθε ιδέα τους πραγματικότητα, δημιουργώντας ένα καλύτερο αύριο.