Με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών του Γυμνασίου με Λ. Τ. «Μ. Γλέζος» αλλά και ευρύτερα, της κοινωνίας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση την Παρασκευή 02/12/2022.  Στην εκδήλωση έλαβε μέρος σύσσωμη η μαθητική κοινότητα του σχολείου καθώς και ο σύλλογος των διδασκόντων. Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες και του Συλλόγου Αναπήρων με Κινητικό Περιορισμό και Φίλων ν. Ροδόπης «Περπατώ».

Το πρόγραμμα διαμορφώθηκε ως εξής:

Α. Μέρος

Διαδικτυακή συνάντηση με τους αθλητές και προπονητές τους:

1)      Γκαβέλας Αθανάσιος με αναπηρία όρασης, Χρυσός Παραολυμπιονίκης του ΤΟΚΥΟ 2020 στα 100μ (στίβος)

2)      Φερνάντες Τσε Τζον με κινητική αναπηρία, Χρυσός Παραολυμπιονίκης του ΡΙΟ 2016 στη σφαιροβολία (στίβος)

3)      τους αθλητές πλαισίωναν οι προπονητές Κολοβός Νέστωρας, Γιαλλουράκης Νεκτάριος και η  Τεχνικός Σύμβουλος Παραολυμπιακών Αθλημάτων Ευτυχία Τσαλίκη.

Β. Μέρος

έγινε προβολή βίντεο το οποίο μας έστειλε ο αντιπρόεδρος του συλλόγου «Περπατώ» Σπύρος Νταντανίδης.

 

  • βίντεο του Συλόγου «Περπατώ»

https://drive.google.com/file/d/17Ip0o4QZ6woEj8cPAqDzq0EighWWkraK/view?usp=drivesdk

  • Ο Νικόλας ένα «αλλιώτικο» αγόρι και η Μαρία γίνονται φίλοι.

 

Και στα δύο μέρη της εκδήλωσης οι μαθητές παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις προσωπικές καταθέσεις των αθλητών σχετικά με το πως βιώνουν την αναπηρία τους, το καθημερινό πρόγραμμα των προπονήσεών τους και το πως λειτουργούν στην καθημερινή/προσωπική τους ζωή και τους  έθεσαν ερωτήσεις.

Στο τέλος της εκδήλωσης, ο κ. Γκόγκος Ιωάννης ΠΕ11 παρουσίασε την ιστορία των Παρολυμπιακών Αγώνων από τη γέννησή τους έως σήμερα. Οι μαθητές του σχολείου έγραψαν μηνύματα υπέρ της προάσπισης του δικαιώματος των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, στην καταπολέμηση των στερεοτύπων και προκαταλήψεων εντός και εκτός της σχολικής κοινότητας και στην αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας